دیسک

علت لرزش فرمان اتومبیل چیست؟

علت لرزش فرمان اتومبیل

هنگامی رانندگی با اتومبیل، کنترل سرعت بسیار مهم می‌باشد. ابتدایی‌ترین کار، که راننده برای کنترل سرعت اتومبیل انجام می‌دهد؛ ترمز کردن است؛ اما هنگامی که ترمز گرفته می‌شود؛ ارتعاشاتی در قسمت فرمان و ترمز شکل می‌گیرند.
ارتعاشات ایجاد شده برای قسمت فرمان و ترمز، عادی نیستند و در حالت نرمال نباید چنین اتفاق در زمان ترمز گیری برای بخش فرمان و ترمز صورت بگیرد.
علت لرزش فرمان اتومبیل در زمان ترمز گیری برای فرمان و ترمز، خرابی دیسک ترمز می‌باشد.
هنگامی که دیسک ترمز خراب می‌شود و به عبارت دیگر، دچار خمیدگی شده است. قبل از انجام دادن هر کاری بر روی این قسمت، باید اتومبیل خود را به نزدیک‌ترین تعمیرگاه برسانید تا بررسی‌های لازم بر روی بخش آسیب دیده در اتومبیل انجام شود.
متداول‌ترین راهکاری که برای از بین بردن مشکل لرزش در فرمان، توسط تعمیرکاران و متخصصان ارائه می‌شود؛ تراش دادن دیسک ترمز با دستگاه دیسک تراش درجا می‌باشد.
در گذشته برای برطرف کردن خمیدگی موجود بر روی دیسک ترمز، آن را از اتومبیل جدا می‌کردند و برای ساماندهی دیسک، آن را به تراشکاری می‌بردند؛ تا عیوب دیسک را برطرف سازد. البته این روز‌ها، دیگر از روش‌های سنتی استفاده نمی‌شود. انواع دستگاه‌ دیسک تراش به دو شکل تولید شده‌اند که هر کدام عملکرد مخصوص به خود را دارند.

دیاگ پرتابل چیست؟

دیاگ پرتابل در اتومبیل‌های زیادی وجود دارد و نقش آن، مشخص کردن عیوب اتومبیل به صورت یک سیستم نرم افزاری می‌باشد.
دیاگ پرتابل یا همان عیب یاب اتومبیل، به کمک سیستم نرم افزاری و سخت افزاری به دو شکل کار خود را انجام می‌دهد. سیستم سخت افزاری که در دیاگ پرتابل اتومبیل وجود دارد؛ از جمله کابل‌های لازم جهت اتصال به ECU ماشین می‌باشد.
اگر بخواهیم از نظر لغوی کلمه دیاگ پرتابل اتومبیل را ارزیابی کنیم؛ ابتدا باید بخش ابتدایی آن یعنی دیاگ را معنی کنیم.
دیاگ در زبان انگلیسی با نام DIAGNOSIS شناخته می‌شود؛ البته معنی آن در زبان فارسی، شناسایی یا تشخیص است.
ECU، در واقع بخش کنترل الکترونیکی اتومبیل است؛ ECU برای خودرو‌های انژکتوری کاربرد دارد. فرایندی که از سیستم ECU به دست می‌آید از جمله: فرستادن قاعده‌های خودرو از سیستم برقی آن و فرمان ماشین می‌باشد.
دیاگ پرتابل، مشکلاتی را که اتومبیل در طول مدت زمانی که مورد استفاده قرار داده می‌شود را بررسی و متمایز می‌کند؛ دیاگ پرتابل، به منظور صادر کردن خطا و مشکلات اتومبیل با کد آن را بیان می‌کند. این کد‌ها، به عبارتی تمامی مشکلاتی را که برای خودرو به وجود آمده‌اند را مشخص می‌کنند.

دستگاه دیاگ

چگونه طول عمر خودرو را افزایش دهیم؟

دستگاه دیسک تراش، برای بالا بردن سطح کیفی و کارایی، اتومبیل نقش بسزایی را از خود نشان داده است. لنت ترمز، یکی از بخش‌های مهم خودرو، برای به کار بردن آن در طولانی مدت است.
دستگاه دیسک تراش برای لنت ترمز، به منظور سهولت در امر رانندگی و همین طور بالا بردن سطح کیفی در گرفتن ترمز است. صرفه جویی در هزینه‌های تعویض، از جمله ویژگی‌های بی نظیر، برای دستگاه دیسک تراش می‌باشد.
تعمیر و یا تعویض دیسک ترمز و سایر قسمت‌هایی از اتومبیل که با مشکل رو به رو شده‌اند؛ بسیار هزینه بر هستند؛ اما به کمک دستگاه‌های دیسک تراش، بدون این که هزینه زیادی را برای تعویض پرداخت کرد؛ تنها هزینه برای امور تعمیراتی مصرف می‌شود. دستگاه دیسک تراش روکار، با طراحی بسیار ساده‌ای در اختیار تمامی تعمیرکاران قرار داده شده است.
حتی افرادی که در زمینه بهره‌مندی از دستگاه تراش روکار، تخصص و مهارت کافی ندارند؛ توانسته‌اند از آن برای سهولت در فرایند تعمیر خودرو بهره ببرند.
جدای صرفه جویی در بودجه، سرعت کار با دستگاه تراش روکار نیز به شدت بالا می‌باشد.
صرفه جویی در زمان نیز یکی از نقاط قوت در دستگاه دیسک تراش رومیزی می‌باشد. سرعت بالا به همراه دقت، دو نکته ارزشمند در دستگاه دیسک تراش می‌باشد؛ که هر دو آن‌ها در کاهش زمان تعمیر تاثیر بسزایی از خود می‌گذارند.

قسمت داخلی خودرو

با توجه به این که لوازم و قطعات یدکی که برای خودرو به کار می‌رود و به دست آوردن آن‌ها با قیمت‌های سرسام آوری می‌باشد؛ به کار بردن دستگاه دیسک تراش گزینه مناسب‌تری است.
برخی از قطعاتی که در اتومبیل به کار رفته‌اند به صورت مصرفی می‌باشند؛ به این معنی که، این قطعات در مدت زمانی که از آن‌ها استفاده شد؛ کارایی اولیه خود را از دست می‌دهند و به این شکل می‌باشد که باید آن را تعمیر و یا تعویض کرد.
البته همان طور که در بالا نیز به آن اشاره شد؛ هر چه بتوان قطعات مصرفی در خودرو که دیسک ترمز نیز از جمله آن می‌باشد؛ بسیار بهتر و بهینه از روش‌های دیگر است.
دستگاه دیسک تراش، تمامی عیوبی را که برای دیسک ترمز به وجود آمده است را ترمیم می‌کند و قابلیت استفاده مجدد برای دیسک به وجود می‌آید.
با فرایند تراش دیسک ترمز، تمامی لرزش‌هایی که در زمان رانندگی و در هنگام ترمز گرفتن شکل می‌گرفت؛ از میان می‌رود و باعث بالا رفتن دوام و طول عمر بالای آن می‌شود.
بهره‌مندی از دستگاه دیسک تراش روکار از مشکلات دیگری که در اتومبیل شکل می‌گیرد نیز جلوگیری خواهد کرد.
یکی از مشکلات دیگری که در اتومبیل به وجود می‌آید از جمله خرابی‌های موجود در بخش جلوبندی آن می‌باشد که دستگاه دیسک تراش به شکل مطلوبی آن را از بین می‌برد.
دیسک ترمز و ناهمواری‌های به وجود آمده بر روی آن، عملکرد آن را کاهش می‌دهد و منجر به ناکارآمدی دیسک ترمز می‌شود.
در هر صورت، به کار بردن دستگاه دسک تراش، یکی از بهینه‌ترین فرایند‌های تعمیراتی برای اتومبیل می‌باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها