مقالات

چگونه می توان از نازک شدن دیسک ترمز در حین تراشکاری جلوگیری کرد؟

مقدمه

یکی از نگرانی های افرادی که از دستگاه دیسک تراش برای بالانس کردن دیسک های ترمز خودرو استفاده می کنند، این امر می باشد که چگونه در زمان تراشکاری از نازک شدن بیش از حد دیسک می توان جلوگیری کرد؟ ما در این محتوا قصد داریم در ارتباط با نحوه صحیح تراشکاری دیسک های ترمز و راهکارهایی برای جلوگیری از نازک شدن دیسک ترمز در حین تراشکاری به صورت مفصل توضیح دهیم. اگر در تعمیرگاه خود از این نوع دستگاه برای تعمیر انواع خودروها استفاده می کنید، به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

دستگاه دیسک تراش به دلیل کاربری آسان، امروزه به یکی از دستگاه های پر استفاده در بسیاری از تعمیرگاه ها تبدیل شده است. در صورتی که بتوانید بهترین مدل دستگاه دیسک تراش درجا را از مراکز معتبر خریداری و استفاده کنید، می توانید بدون این که باعث وارد شدن آسیب های بسیار شدید به دیسک های ترمز خودروی خود شوید، آن ها را تعمیر کنید. مجموعه ماشین سازی دیسکا به عنوان یکی از بهترین مراکز تولید دستگاه دیسک تراش درجا و رومیزی مفتخر است دستگاه های خود را با تضمین کیفیت و با تعرفه های بسیار مناسب در اختیار مشتریان عزیز خود قرار دهد. با استفاده از این نوع دستگاه ها شما می توانید مطمئن باشید که دستگاه شما در گذر زمان نیاز به تعمیر و تعویض قطعات نداشته و همچنین دیسک های ترمز مدل های مختلف خودرو را با کیفیت بسیار بالا، تراشکاری کنید.

آیا تراش دیسک ترمز باعث نازک شدن بیش از حد آن می شود

آیا تراش دیسک ترمز باعث نازک شدن بیش از حد آن می شود؟

در صورت استفاده نادرست از دستگاه دیسک تراش، ممکن است در حین تراشکاری دیسک های ترمز، باعث ایجاد خرابی و آسیب به دیسک شوید. در طی بالانس کردن خودرو اگر تراشکاری دیسک های ترمز بیش از اندازه انجام شود، احتمال نازک شدن آن ها وجود دارد. در شرایطی که دیسک های ترمز به درستی تراشکاری نشوند، خودرو نمی تواند عملکرد صحیحی در زمان ترمزگیری داشته باشند. اگر این شرایط به طور مداوم ادامه پیدا کند، در گذر زمان می تواند به سایر قطعات دیگر خودرو را آسیب وارد کرده و هزینه تعمیرات خودروهای شما را چند برابر کند.

با توجه به شدت آسیب وارد شده به دیسک ترمز، ضخامت از آن ها که نیاز به تراشکاری دارید نیز متفاوت می باشد. نازک شدن بیش از اندازه دیسک های ترمز باعث می شود تا در صورت وارد کوچکترین ضربه، بشکنند.

نحوه صحیح تراشکاری دیسک ترمز خودرو

چگونه می توان از نازک شدن دیسک های ترمز در حین تراشکاری جلوگیری کرد؟

فرقی نمی کند از دستگاه های دیسک تراش قدیمی و یا جدید استفاده می کنید، برای جلوگیری از نازک شدن دیسک در حین تراشکاری به شما عزیزان توصیه می کنیم سرعت دستگاه را روی عدد مناسبی تنظیم کنید. بسیار مهم است نوع دستگاهی که استفاده می کنید از کیفیت قابل قبولی برخوردار باشد. برخی از دستگاه های دیسک تراش این امکان را برای کاربران ایجاد می کنند تا به صورت همزمان دیسک های ترمز را تراشکاری کنند، این امر باعث می شود تا دو طرف دیسک ترمز به صورت یک اندازه تراش داده شوند. پارامترهایی که در هر یک از دستگاه دیسک تراش رومیزی و روکار وجود دارد، باعث می شود تا بسته به نیاز خود بتوانید ضخامت های متعددی را برای دیسک های ترمز تراشکاری کنید.

چگونه می توان از نازک شدن دیسک های ترمز در حین تراشکاری جلوگیری کرد

دستگاه های دیسک تراشی که امروزه در بازار وجود دارند، سنسورهایی در آن ها تعبیه شده است. سنسور اتمام تراش باعث می شود تا طبق برنامه ای که در دستگاه تنظیم کرده اید، تراشکاری دیسک های ترمز اتمام یابد. دستگاه دیسک تراش روکار امکان سوار شدن بر روی بسیاری از خودروهای سواری را دارد، این امر باعث می شود تا نیاز به بازکردن کامل سیستم ترمز خودرو وجود نداشته باشد و همچنین عمل تراشکاری با دقت بالاتری انجام شود. اگر قصد استفاده از دستگاه دیسک تراش را برای تعمیرگاه های خود دارید، به شما عزیزان توصیه می کنیم علاوه بر توجه به قیمت حتما به کیفیت و نوع کارآیی آن ها توجه کنید.

جمع بندی نهایی

همان طور که در این مقاله درباره دلایل نازک شدن دیسک ترمز در حین تراشکاری به وسیله دستگاه های دیسک تراش توضیح دادیم، این مشکل در مواردی که کاربر از دانش بالایی برخوردار نباشد، دستگاه دیسک تراش کیفیت قابل قبولی نداشته باشد، تنظیم نادرست پارامترهای دستگاه، می تواند رخ دهد. میزان تراشکاری دیسک های ترمز به شدت آسیب های وارد شده به این قطعه بستگی دارد، در برخی موارد به دلیل شدت خرابی های دیسک ممکن است مجبور شوید تا ضخامت بسیار کم در حد چند میلی متر از آن ها را تراشکاری کنید. در صورتی که هر گونه سوال در زمینه انتخاب دستگاه دیسک تراش دیسکا و نحوه صحیح استفاده از آن ها دارید، می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس گرفته و مشکلات خود را با کادر مجموعه ماشین سازی دیسکا درمیان بگذارید.

امیدواریم با مطالعه این مقاله توانسته باشید اطلاعات مفیدی در زمینه نحوه صحیح تراشکاری دیسک های ترمز با ضخامت مناسب کسب کرده باشید. اگر تجربه ای در زمینه تراشکاری دیسک های ترمز دارید، می توانید آن را در قسمت پایین سایت با ما در میان بگذارید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها